Mjesec hrvatske knjige

Učenici 8.b razreda su lektirno djelo za mjesec listopad (Priče iz Vukovara Siniše Glavaševića) sa svojom učiteljicom Hrvatskoga jezika prof. Goranom Babić obradili na nov način, i to tako da su nakon interpretacije pročitanog djela stvarali tzv. blackout poeziju od priča iz dotične zbirke. Ovom aktivnošću ujedno su obilježili i Mjesec hrvatske knjige.

Blackout pjesma (zacrnjena pjesma) stvara se na način da se uzme stranica nekog već postojećeg teksta i zatim se u tom tekstu odabiru riječi koje će činiti novu cjelinu dok se ostatak riječi zacrnjuje ili precrtava (najčešće markerom). Pri stvaranju nove pjesme ne dodaju se nove riječi i slova, već se koriste postojeći elementi teksta. Moguće je spajati dijelove različitih riječi, riječi iz različitih rečenica ili cijele rečenice izvučene iz prvobitnog konteksta. Maštovitim precrtavanjem nepotrebnog teksta moguće je dobiti maštovite uratke.

Ova radionica je pridonijela razvijanju sposobnosti učenika ‘autora’ da od postojećega oblikuju nešto novo, inovativno. Birajući riječi po vlastitom izboru, dali su tim riječima novo značenje i obogatili vlastiti pjesnički izraz. Neke od primjera učeničkih uradaka možete vidjeti na fotografijama u prilogu.

Autor: Gorana Babić

Pročitajte još

Hear my voice – eTwinning projekt

Hear my voice – eTwinning projekt

ETwinning projekt Hear My Voice, u kojem su sudjelovali učenici naše škole s nastavnicom Engleskog jezika Anom Polombito Karamatić, upravo je završen. Projekt je trajao od veljače do svibnja 2025. godine, a u njemu su sudjelovale škole iz šest različitih zemalja. Uz...

HUPE in Storyland

HUPE in Storyland

Mila Srzić, učenica 7.a razreda i ove je godine sudjelovala u nacionalnom natječaju HUPE in Storyland u organizaciji Hrvatskog udruženja profesora engleskog jezika. Mila se prijavila sa svojom pričom The Heart Tailor  te je u kategoriji 7. / 8. razreda, u konkurenciji...

Moj monolog – školski projekt

Tijekom lipnja učenici 6.c razreda, pod vodstvom učiteljice Hrvatskoga jezika Gorane Babić, sudjelovali su u školskom projektu Moj monolog. Ovaj inovativni zadatak omogućio im je da istraže svoje govorne sposobnosti, obogate rječnik i razviju kritičko promišljanje....