MEĐUŠKOLSKI PROJEKT: “DIGITALNA SPOMENIČKA BAŠTINA”

Krajem nastavne godine 2022./2023. završen je prvi dio međuškolskog projekta “Digitalna spomenička baština Makarskog primorja”. Kroz individualni i grupni rad učenici OŠ oca Petra Perice pod mentorstvom učiteljice Irene Čapete i učenici SŠ fra Andrije Kačića Miošića pod mentorstvom nastavnice Valentine Lasić upoznali su spomeničku baštinu Makarske te su uočili važnost očuvanja i prezentacije kulturne baštine kao nositelja nacionalnog i lokalnog identiteta.

Kao konačni proizvod izradili smo interaktivnu kartu grada s najvažnijim spomenicima gdje se
klikom na određeni broj na karti otvara link s najvažnijim podacima u digitalnom obliku. Karta je ustupljena na korištenje zahvaljujući susretljivosti Turističke zajednice Grada Makarske.

Za ovu školsku godinu planirana je izrada interaktivne karte na stranim jezicima uz
uključivanje spomeničke baštine cijelog Makarskog primorja. Cilj ovog višegodišnjeg projekta je osvješćivanje važnosti očuvanja i prezentacije spomeničke baštine uz naglašavanje važnosti istraživanja i valoriziranja lokalne prošlosti kroz vrednovanje pozitivnih i negativnih promjena različitih razdoblja te samo povezivanje s lokalnom zajednicom.

Željelo se pokazati na koji način škole mogu međusobno surađivati i poticati projektnu nastavu, suradničko i istraživačko učenje te razvijati kreativnost i pozitivan odnos prema radu i prošlosti, sve uz primjenu IKT vještina, vrednovanja i samovrednovanja.

Počeci ove međuškolske suradnje sežu u školsku godinu 2020./2021. kada je realiziran projekt “Baština Makarskog primorja posvećena Napoleonu Bonaparteu”, kao primjer odmaka od ustaljenih metoda učenja i poučavanja, s naglaskom na važnosti motivacije i aktivnog sudjelovanja učenika, razvoja kritičkog mišljenja te komunikacijskih i poduzetničkih vještina. Učenici su, između ostalog, izradili video zapis u digitalnom alatu Biteable, interaktivnu kartu i interaktivnu lentu vremena.

Projekt je predstavljen kao dio predavanja “Interatkivna nastava Povijesti – učenik istraživač prošlosti”, na Međunarodnoj znanstveno-stručnoj konferenciji ENTER – obrazovanje i povezane industrije, održanoj 10.-11. prosinca 2021. u Splitu, u organizaciji Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije i partnera.

Diseminacija našeg projekta dostupna je na poveznici:

https://makarska-danas.com/makarski-osnovci-i-srednjoskolci-zajedno-izradili-digitalnu-spomenicku-bastinu-makarskog-primorja/

Interaktivna mapa grada s učeničkim prezentacijama dostupna je na poveznici:

https://docs.google.com/drawings/d/1IMwAL8HKolV3_PSdSR0USiP_sdsjgBuqu_tOkMcUyWY/edit?usp=sharing

Autor: Irena Ćapeta

Pročitajte još

Hear my voice – eTwinning projekt

Hear my voice – eTwinning projekt

ETwinning projekt Hear My Voice, u kojem su sudjelovali učenici naše škole s nastavnicom Engleskog jezika Anom Polombito Karamatić, upravo je završen. Projekt je trajao od veljače do svibnja 2025. godine, a u njemu su sudjelovale škole iz šest različitih zemalja. Uz...

HUPE in Storyland

HUPE in Storyland

Mila Srzić, učenica 7.a razreda i ove je godine sudjelovala u nacionalnom natječaju HUPE in Storyland u organizaciji Hrvatskog udruženja profesora engleskog jezika. Mila se prijavila sa svojom pričom The Heart Tailor  te je u kategoriji 7. / 8. razreda, u konkurenciji...

Moj monolog – školski projekt

Tijekom lipnja učenici 6.c razreda, pod vodstvom učiteljice Hrvatskoga jezika Gorane Babić, sudjelovali su u školskom projektu Moj monolog. Ovaj inovativni zadatak omogućio im je da istraže svoje govorne sposobnosti, obogate rječnik i razviju kritičko promišljanje....