Učenici 5.c razreda su početkom prosinca s učiteljicom Goranom Babić obradili lektiru Koko u Parizu provodeći razne aktivnosti. Da lektira ne mora biti nešto “dosadno” i “strašno”, dokazuju satovi lektire i odabrana djela interpretirana na inovativan, kreativan i zanimljiv način.
Nakon kratke provjere razumijevanja pročitanog djela, učenici su podijeljeni u grupe i dodijeljeni su im zadaci. Grupa 1 trebala je napraviti križaljku i slagalice s motivima iz pročitanog djela. Grupa 2 trebala je crtati Koka prema opisu iz djela. Grupa 3 imala je zadatak napraviti strip najzanimljivijeg događaja. Zadatak za grupu 4 bio je opisati zanimljivosti grada Pariza (Notre Dame, Eiffelov toranj, muzej Louvre, rijeku Seinu) te automobil koji se spominje u djelu. Nakon ovih zadataka svatko je trebao izraditi društvenu igru “Memory” s pitanjima i odgovorima iz knjige. Nakon što su završili s izradom kartica, trebali su ih razmijeniti s nekim učenikom iz razreda te odigrati “partiju”. Za uspješnu igru trebalo je pročitati lektiru s razumijevanjem.
Dokazano je kako djeca puno bolje reagiraju na drugačiji, odnosno kreativan pristup lektiri. Naime, djeci je zanimljivije kada nešto moraju sami izraditi. Stoga je izrada materijala vezanih za lektiru izvrstan poticaj za čitanje . Učenici uživaju u čitanju lektirnih djela kada znaju da ih uz lektiru dočekaju zanimljivi i kreativni zadaci.
Autor: Gorana Babić