Dan glagoljice u 6.b razredu

Učenici 6.b razreda su 9.3.2023. na satu Hrvatskoga jezika sa svojom učiteljicom Goranom Babić obilježili Mjesec hrvatskoga jezika i Dan glagoljice radionicom oslikavanja glagoljičnih slova.

Učenici su odabirali slova oble i uglate glagoljice te su ih oslikavali likovnom tehnikom po svom izboru. Tako su razvijali svijest o potrebi poznavanja i pisanja glagoljicom pokazujući odraz pripadnosti pisanoj kulturi hrvatskoga naroda.

Prije te radionice učenici su se upoznali s početcima hrvatske pismenosti te s hrvatskom tropismenom i trojezičnom tradicijom.

Kulturu i tradiciju jednog naroda najbolje možemo prepoznati kroz jezik i pismo.Hrvatska glagoljica povijesno je hrvatsko pismo, jedan od simbola nacionalnog identiteta i višestoljetne uljudbe. Zahvaljujući glagoljici smo i danas prepoznatljivi te jedinstveni u Europi i svijetu.

Glagoljaška baština je temelj hrvatske kulture, o čemu svjedoče brojni glagoljički spomenici.

Ovom radionicom glagoljicu se implementiralo u odgojno-obrazovni rad kao nastavni sadržaj kojim se ostvaruje unutarpredmetna i međupredmetna korelacija (Hrvatski jezik, Povijest, Geografija, Likovna kultura i Građanski odgoj).  

Baveći se glagoljičnim pismom i glagoljaškom baštinom, učenici nisu stekli samo znanja o svojemu jeziku i kulturi već i o tome kako su hrvatski glagoljaši aktivno sudjelovali u oblikovanju europske kulture i identiteta. Ovakve radionice su izvrstan poticaj učenicima da postanu aktivni promotori i čuvari baštine.

Autor: Gorana Babić

Pročitajte još

Hear my voice – eTwinning projekt

Hear my voice – eTwinning projekt

ETwinning projekt Hear My Voice, u kojem su sudjelovali učenici naše škole s nastavnicom Engleskog jezika Anom Polombito Karamatić, upravo je završen. Projekt je trajao od veljače do svibnja 2025. godine, a u njemu su sudjelovale škole iz šest različitih zemalja. Uz...

HUPE in Storyland

HUPE in Storyland

Mila Srzić, učenica 7.a razreda i ove je godine sudjelovala u nacionalnom natječaju HUPE in Storyland u organizaciji Hrvatskog udruženja profesora engleskog jezika. Mila se prijavila sa svojom pričom The Heart Tailor  te je u kategoriji 7. / 8. razreda, u konkurenciji...

Moj monolog – školski projekt

Tijekom lipnja učenici 6.c razreda, pod vodstvom učiteljice Hrvatskoga jezika Gorane Babić, sudjelovali su u školskom projektu Moj monolog. Ovaj inovativni zadatak omogućio im je da istraže svoje govorne sposobnosti, obogate rječnik i razviju kritičko promišljanje....