« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Zajednički školski projekt učiteljice njemačkog jezika prof. Nataše Klepo i učenika izborne nastave njemačkog jezika od 5. - 8. razreda osnovne škole.
Kultura i civilizacija: Advent u Beču
Vođena idejom važnosti učenja i aktivnog korištenja stranih jezika koji je postao imperativ svakodnevnog života, učiteljica njemačkog jezika, prof. Nataša Klepo u OŠ oca Petra Perice u Makarskoj, odlučila je ovu školsku godinu obilježiti zanimljivim projektom. Njena želja je, uz jačanje znanja i vještina, bila istaknuti važnost njemačkoj jezika kao najrasprostranjenijeg materinskog jezika u Europi te kao jednog od tri glavna, radna jezika u Europskoj Uniji. Nadalje, htjela je kod učenika osvijestiti važnost njemačkog jezika za građane Republike Hrvatske te istaknuti važnost njegovog učenja od najranije dobi, upoznavanja povijesti, kulture i običaja zemalja njemačkog govornog područja te poticanja međukulturalne razmjene i suradnje.
Od planiranja do realizacije
Prateći posljednja istraživanja i trendove u metodici učenja i podučavanja stranih jezika, uvidjela je da su razne mjere podrške učenicima u učenju vrlo važne po pitanju motivacije i kvalitete rada, a stručna studijska putovanja dokazala su se kao jedna od najvažnijih. Nakon detaljnog planiranja i usvajanja projekta u školskom kurikulumu i godišnjem planu i programu, prihvaćenog od strane Učiteljskog vijeća, Školskog odbora i Vijeća roditelja, u kojeg su bili uključeni učenici 5. – 8. razreda te sama profesorica Nataša Klepo, krenula je s njegovom realizacijom. Ciljevi projekta bili su brojni - od jačanja jezičnih vještina i komunikativne kompetencije, upoznavanja povijesti i kulturno-povijesnih znamenitosti zemalja njemačkog govornog područja, razvijanja tolerancije i svijesti o različitosti do razvijanja kulture putovanja i turističke kulture.
Od početne ideje do krajnjeg cilja, koji je bio terenska nastava u Austriji, tj. u Beču, prošlo je prvo obrazovno razdoblje. Učenici su na satovima njemačkog jezika kroz predavanja, radionice, kvizove, multimediju, istraživačku nastavu, izradu plakata i prezentacija upoznavali život, povijest i kulturno-povijesne znamenitosti Austrije, s posebnim naglaskom na grad Beč. Pri obradi kulturoloških sadržaja vodilo se računa o kontrastivnom pristupu i usporedbi sa sadržajima u hrvatskoj kulturi, pri čemu se dodatno radilo na usmenim i pisanim komunikacijskim kompetencijama, proširenim elementima sociokulturne i interkulturne kompetencije.
Učenje „na terenu“ - studijsko putovanje za pamćenje
Nakon četiri mjeseca ustrajnog rada u nastavi, konačno se dočekao 18.prosinca i započelo je nezaboravno studijsko putovanje.Na put je krenulo 63 učenika i 5 nastavnika. Kroz tri sadržajna i ispunjena dana, vidjeli su i doživjeli zasigurno mnogo toga što ćemo pamtiti cijeli život.
Krenuli su 18.12. u večernjim satima i ujutro su bili na cilju. Prvi dan bio je rezerviran za posjet školi partneru u mjestu Hollabrunn,udaljenom 45 km od Beča, gdje su vrlo lijepo bili primljeni. Zatim se krenulo za Beč, tj.upoznavanje strogog centra grada i njegovih najvažnijih znamenitosti. Prekrasna katedrala Sv.Stjepana, Hofburg (kompleks carskih palaća), Heldensplatz (Trg Junaka) i NHM –Naturhistorisches Museum(Prirodoslovni muzej). Učenici su nakon napornog dana imali večeru u restoranu „Sarajevo“ u samom centru grada.
Nakon spavanja u hotelu i doručka drugi dan je bio rezerviran za dvorac Schönbrunn, vrtove oko dvorca, za najstariji ZOO na svijetu, a nalazi se u sklopu dvorca, a poseban ugođaj je bio na božićnim sajmovima ispred dvorca i ispred Rathausa(gradske vijećnice).
Treći dan su posjetili bečki zabavni park Prater, gdje su učenici uživali u raznoraznim ludorijama koje to mjesto pruža, a posebno ih se dojmio muzej voštanih figura „Madame Tussauds“, gdje je nastao veliki broj fotografija s omiljenim poznatim osobama.
Nakon toga je uslijedio povratak za Hrvatsku, na kojem su imali večeru u Krapini.
Sretno su doputovali svojim kućama, puni dojmova, ispunjeni čarobnim božićnim duhom. Doista su bili zadovoljni prethodno stečenim znanjima, koja su im služila i u svakodnevnim situacijama, od kupovanja suvenira, snalaženja na ulici, u hotelu i restoranima. Učenici su bili ponosni na sebe, a nastavnica na njih. Uz učenje na terenu, bilo je naravno vremena za zabavu, druženje te neizostavan shopping. Sklopljena su i nova prijateljstva, a javile su se i simpatije. Nažalost, sve što je lijepo kratko traje pa se tako bližio i povratak kućama. Sretni i ispunjeni vratili su se kućama, noseći sa sobom brojne nezaboravne i pozitivne uspomene.
Planovi za budućnost
Ovo vrijedno iskustvo, nas učitelje dodatno je motiviralo i u nama osvijestilo potrebu da ustrajemo na ovakvim načinima rada i kvaliteti podučavanja. Ovaj projekt potvrdio nam je kako se primjenom dobrih suvremenih metoda može dokazati da učenje doista može biti zabava, da kvalitetni projekti donose promjene i rezultate i da smo okrenuti boljoj budućnosti u odgoju i obrazovanju.
Odmah po povratku sa studijskog putovanja, ponesena podrškom i pozitivnim reakcijama učenika, njihovih roditelja te kolegica koje podučavaju strane jezike započelo je intenzivno razmišljanje o novom projektu koji. Naša želja je pokretanje trajnog školskog projekta koji bi u sebi objedinio razmjenu ideja, kreativnu komunikaciju i putovanja, a uz ovaj dosadašnji pristup obuhvaćao bi i suradnju s lokalnom zajednicom, školama u regiji i zemlji te međunarodnu suradnju i povezivanje sa školama partnerima i institucijama zemalja njemačkog govornog područja koji su svi od podjednake važnosti u unaprjeđenju učenja, motivaciji učenika, jačanju jezičnih vještina i komunikativnih kompetencija, kulturne svijesti, razvijanju turističke kulture i kulture putovanja.
Stara latinska poslovica kaže: „Quot linguas calles, tot homines vales.“, što bi u prijevodu bilo – koliko jezika govoriš, toliko ljudi vrijediš. Danas kada je svijet postao globalno selo, znanje stranih jezika neophodno je svima. Učenje stranih jezika u smislu promicanja pozitivnih vrijednosti, poticanja na cjeloživotno učenje, jačanja kvalitete rada u nastavi i stjecanja aktivnih znanja i vještina cilj je i misija svake dobre škole, a kao savjesni učitelji trudit ćemo se ove ideje prenositi i dijeliti s novim generacijama.